Velp, 06-07-2015
Op de banen van TV Beekhuizen in Velp wordt er vanaf 11 t/m 18 juli gestreden om de Windmill Cup. Aan dit internationale tennistoernooi doen rond 250 spelers uit de hele wereld mee. Het zijn de talentvolle toppers t/m 14 jaar en er komen ploegen uit meer dan 60 landen.

Uiteraard spelen ook de beste spelers uit Nederland en zelfs uit Gelderland mee. Zo heeft Districtskampioen Lars Kuipers een wild card gekregen om te kunnen deelnemen aan het hoofdtoernooi.

De kwalificatiewedstrijden zijn op zaterdag 11 en zondag 12 juli a.s. en starten dagelijks om 9 uur. Zondagavond is om 19 uur de officiële opening met een speciale openingswedstrijd tussen vijf continenten. Vanaf maandag 13 t/m zaterdag 18 juli worden de enkels en dubbels uit het hoofdtoernooi gespeeld. Alle wedstrijden zijn vrij toegankelijk en er worden clinics (tennis, golf, boogschieten, hardlopen, g-tennis e.a.) georganiseerd waaraan ook gratis kan worden deelgenomen. Kijk voor het hele programma en de mogelijkheden op www.windmillcup.com. Er zijn zoveel wedstrijden en deelnemers dat er voor trainingsbanen ook gebruik wordt gemaakt van de gravelbanen van RTC de Laak in Rheden, TV Schaarsbergen en TV de Hoogkamp in Arnhem. De Windmill Cup wordt georganiseerd door meer dan 150 vrijwilligers. Naast de wedstrijdleiding en de medewerkers van de Service Desk, zijn er bijvoorbeeld vele chauffeurs, cateringhulpen, ballenkinderen, onderhoudsploegen voor park en banen en gastgezinnen. Om de spelers, die veelal weken van huis zijn, een echt gezellige goed verzorgde toernooiweek te geven, logeren ze bij mensen thuis. Geen wonder dat de slogan van het toernooi ‘Windmill Cup: Thuis in TopTennis’ is. De Windmill Cup viert dit jaar haar 25ste verjaardag; na 20 jaren in Leeuwarden is het ook alweer het eerste lustrum in Velp. Vier dit met ons mee, neem plaats op de kolossale bank op het terras en kom genieten van spectaculair goed tennis. En wie weet zorgen de Nederlandse kampioenen Lian Tran en Lodewijk Weststrate voor mooie oranje resultaten.

Translate via Google*

English French German Portuguese Russian Spanish

* You can view this website in your native language! Disclaimer: the translation is not perfect, it is only meant as a service.

Special 2017

WindMAIL

Interesse in onze nieuwsbrief?
Meld je aan!